LIFE JOURNEY 4
Monday 9 December 2013 • Monday, December 09, 2013 • 0 comments
PART FOUR

Alangkah bestnya kalau aku ada kuasa superhero. Ada kuasa yang bukan sahaja kuat, malah boleh mengawal minda dan menjadikan imaginasi aku kepada reality dengan sekali petik jari sahaja. Pasti aku akan menjadi manusia paling hebat diatas muka bumi ini.

Dengan power yang aku ada, mesti senang je aku settle masalah Palestin dan Israel yang berpuluh puluh tahun tak settle tu. Dengan power yang aku ada, senang je aku nak kawal presiden Amerika. Pastu aku nak pi nasihat dekat semua pemimpin bangsa-bangsa bersatu, suh depa pi buat keja betui betui. Dengan power yang aku ada, dengan mudah je aku selesaikan masalah alam sekitar. Dengan sekali petik je, aku akan settlekan masalah politik-politik tanah air yang penuh dengan benci membenci. Dengan sekali petik jari je, walau serumit manapun masalah yang aku hadapi..pasti dengan mudah je aku settlekan.

Memang best kalau aku ada kuasa hero yang hebat. Kan?! Haha. Tapi malangnya aku cuma manusia biasa yang comel. Power yang hebat itu hanyalah milikNya. Namun begitu, kita masih mampu mengubah sesuatu jika kita berusaha dibawah kuasa keredhaanNya.

Kita selalu mengharapkan agar akan turun kuasa ajaib dari langit yang membawa kesejahteraan kepada kita dan menewaskan musuh-musuh. Terlalu berharap dan berimaginasi sehingga kita terlupa kuasa ajaib itu takkan muncul tanpa kita berusaha, berdoa dan bertawakal. Kerana Allah takkan mengubah nasib seseorang sehingga dia mengubah nasibnya sendiri.



OLDNEW
This is my online diary♥
Thank for coming


Welcome


Bounjour Alls ! Welcome to My world . Please don't copy anything here . Be a good girl and boy . Leave me a nice speak at my cbox ^^ Feel free to navigate around here :)

Chating here ♥
Leave your footprint here


Credits ♥
Hug and Kisses

Basecode:Masterly Elmo
Template:Izyanyancinnamon
Other help:B L O G S K I N
Best View:Google Mozilla
Owner blog: Ain Farhana