Money cant buy happiness
Friday 15 November 2013 • Friday, November 15, 2013 • 0 comments
Assalamualaikum.

Harini nak cakap pasal duit. Ya wang ringgit. Kadang rasa macam mati bila takda duit. Kadang rasa macam duit is everything when you are nothing. Sekarang ni nak keluar rumah pun kena ada duit. Baru cangkung dah kena bayar lima posen. Belum duduk lagi. Baru duduk kena bayooo tiga hengget. Hmm dunya dunyaa.

Tapi bagi aku, yelah bagi aku yang kadang suka termenung ni. Bukan suka sangat termenung okeh. Aku Cuma suka fikirkan hal dunia masa aku tengah mandi. Air shower tu turun kan, masa tu aku padang bawah termenung dan bermonolog sendiri. Cakap pasal kehidupan.

Sebab bagi aku,

Duit boleh beli perhiasan tapi bukan kecantikan.

Duit boleh beli makanan tapi bukan selera.

Duit boleh beli jam tapi bukan masa.

Duit boleh beli tempat tinggal tapi bukan bahagia.

Duit boleh beli buku tapi bukan otak.

Dan yang pasti duit boleh beli pastport dan bawa kita kemana sahaja tapi bukan syurga.


Duit memang segalanya tapi kadang kala ia boleh jadi tak bermakna. Umpama kita melakukan pekerjaan yang sia-sia kalau tak dapat beli apa yang sebenarnya. Well ekceli aku ada banyak lagi pendapat tentang duit. Tapi buat masa ni aku teringat yang lima tu je. Masa belum start menaip macam macam aku dapat. Dah menaip ni jadi sikit pulak. Haha bye

OLDNEW
This is my online diary♥
Thank for coming


Welcome


Bounjour Alls ! Welcome to My world . Please don't copy anything here . Be a good girl and boy . Leave me a nice speak at my cbox ^^ Feel free to navigate around here :)

Chating here ♥
Leave your footprint here


Credits ♥
Hug and Kisses

Basecode:Masterly Elmo
Template:Izyanyancinnamon
Other help:B L O G S K I N
Best View:Google Mozilla
Owner blog: Ain Farhana