Its hurt :'(
Friday 15 November 2013 • Friday, November 15, 2013 • 0 comments
Assalamualaikum.

Hm sedih sangat harini. Sedih bila kita terpaksa lepaskan apa yang kita ada untuk orang lain. Sedih hati pilu hati. Lagi sedih bila dah lama dia dengan kita lepastu kita kena serahkan pada orang lain. Taktau nak bengkak macam apa lagi dah mata ni menangis.
Sedih lagi bila mengadu dengan along. Along pun turut nangis. Sedih bila dalam masa yang sama bahu ni perlu mengalas semua harapan dan beban. Tapi hati sudah menetapkan bahawa ikhlaskan semuanya. Tak semua benda akan terus stay dengan kita. Lepaskan apatah lagi kalau perlepasan itu buat orang lain bahagia.

Hanya segelintir sahaja yang memahami akan terus memahami. Yang memerli akan terus berpura pura simpati. Aku sudah lah jenis payah mengadu masalah apatah lagi mengadu tentang perasaan hati pada orang. Bagi aku kalau nak cerita pasal masalah aku kat orang, aku lebih suka cerita pada orang yang aku tak kenal atau tak rapat. Sebab bila aku cerita kat orang yang aku tak kenal paling tak aku akan lega kerana bila dorang dengar dorang ikhlas. Sebab apa ikhlas? Mungkin sebab tak pernah kenal kita. 

Banding dengan cerita pada orang yang kita kenal. Kita taktau apa yang dia fikir, apa yang dia rasa masa kita bercerita. Orang yang kita dah lama kenal ni kadang mengkritik boleh buat orang sakit hati. Aku dah lah sensitive. Sometime lah bila aku ada masalah. Memang emosi aku tak menentu dan lebih cenderung untuk menangis.

Takpalah. Mungkin ini dugaan buat aku. Bak kata orang semakin sayang Allah pada hambanya semakin itu lah juga dugaan dan ujian diturunkan. Tujuannya untuk dekatkan diri padaNya. Tanda Allah sayangkan kita. Walau apa pun yang jadi harini, aku terpaksa ikhlaskan dan redha dengan ujian yang Allah berikan.



OLDNEW
This is my online diary♥
Thank for coming


Welcome


Bounjour Alls ! Welcome to My world . Please don't copy anything here . Be a good girl and boy . Leave me a nice speak at my cbox ^^ Feel free to navigate around here :)

Chating here ♥
Leave your footprint here


Credits ♥
Hug and Kisses

Basecode:Masterly Elmo
Template:Izyanyancinnamon
Other help:B L O G S K I N
Best View:Google Mozilla
Owner blog: Ain Farhana